< Till bloggens startsida

Då kör vi, vad gör vi? jo vi svarar på frågorna från frågestunden


Sara: jag vet inte riktigt, något med bild elr grafiskt design tror jag. Just nu låter det roligt iaf :)
haha oj den listan lär bli lång, kan ju nämna typ två saker jag kommer på just nu.
Åka till maldiverna.
Tatuera mig.
Erika: Jag vet inte vad jag vill jobba som i framtiden någonting där man är runt människor tror jag, men saker jag vill göra är att gifta mig, resa mycket, varit med på en filminspelning (höga mål) osv.

Johanna: I framtiden vill jag.. tjäna pengar. (hah) Jag vill gärna jobba med människor jag med, som en psykolog eller någonting sånt. Kanske som en arkitekt. Och en sak också, jag skulle vilja jobba med film. Som regissör kanske. Nåt sånt med film iallafall. Fyfan va kul! Hm.
Oj, saker jag vill göra innan jag dör. Resa jorden runt. Gifta mig. Pierca tungan. Springa tio mil utan att stanna. Äga ett par Dr. Martens. Klippa page. Bestiga ett berg. Simma bland hajar. Få barn. Se "the Big Five". Jag vill leva livet och andas all luft som går innan jag dör.
Sara: jag funderar på foto med multikompetens på guc, grafiskt design på guc elr beteendevetenskap på antingen katte elr skrapan.

Erika: Jag funderar mellan linjerna sam,ekonomi och nasa, blandning av natur&sam för er som inte vet

Johanna: Hjälp, ångest! Jag vill gå en så bred linje som möjligt, därför funderar jag att gå en natur linje. Men samtidigt vill jag gå en samhälle, så funderar precis som erika att gå nasa. Men - jag vill ha så många estetiska tillval som möjligt, såsom musik, foto och media, så jag ska försöka välja någon skola som erbjuder det!



Sara:
1. Jag har känt erika sen jag flyttade hit, alltså 11 år. Och johanna har jag känt sen sjuan, alltså typ tre år.
2. nja inte så jätte mycket, lite klart.
3. Klart man ångrar något, men inte något enormt som jag kommer på nu iaf. Försöker se framåt istället för bakåt, klart det kan vara svårt men man måste försöka.
4. OC är klart en favvo, samma med awkward, pushing daisies och my life as liz. asso serie då. Film vet jag inte riktigt, jag brukar säga shutter island men jag ser så många bra filmer hela tin så jag vet inte. kan inte bestämma en liksom. Favorit bok däremot det är nog tretton skäl varför av jay asher.
Tack!

Erika: 1.Jag har känt sara sen vi var 4 år och hon flyttade hit, så 11 år & johanna sen jag var 6 och började i förskolan så 9 år.
2. Både ja & nej, saknar själva skolan men trivs bättre i klassen jag går i nu, men jag saknar vissa personer från förra klassen
3. jag ångrar små grejer hela tiden typ, ångrar också en del större grejer men inget jag tar upp på bloggen.
4. film är harry potter och dödsrelikerna (båda) eller jag saknar dig, dom är bra på olika sätt.

Johanna: 1. Läs däruppe.. *orkar inte skriva samma sak*
2. Jag kan sakna tiden där, eller asså.. jag saknar inte "mig själv" när jag gick i mellan och lågstadiet. Nej usch. Jag mår så mycket bättre nu. Men jag kan sakna vissa människor från gamla klassen.
3. Jag ångrar ganska mycket. Men jag brukar försöka bearbeta bort ångern, för den är så onödig. Gjort är gjort.
4. Serie måste vara Glee, Awkward, 90210. Just nu. Filmer.. Hm. Jag ser så många bra filmer hela tiden. Jag ÄLSKAR filmer. 
Bok! Linas kvällsbok! Harry Potter böckerna och Så länge vi båda andas.


Sara: Bara hål i öronen men ska ta i tungan i början av december :)

Erika: nej

Johanna: Jag har en piercing i naveln :)



Sara:
1. åhh ångest kan inte välja ett..
2. Faktiskt ingen speciell färg, känns som att det är mycket svart, vitt o blått däremot.
3. Båda är lika bra :)
kram!

Erika: 1.sjöfrukter eller nappar.. kan inte välja en
2. beror helt på vilken årstid det är, jag tror jag har väldigt olika men svart är det ganska mycket av.
3. Båda typ..

Johanna: 1. After eight!!!! Dreglar bara jag tänker på det.
2. Svart och marinblått.
3. BikBok :)



Sara: utöver typ mina vänners typ
http://dewide.se/, läste han har tagit bort sin blogg nu
http://megapixlar.blogg.se/, grym fotoblogg
http://fotogeniquee.blogg.se/, samma där, grym fotoblogg
http://nicolinaslillaskrivbok.blogg.se/, grym fotoblogg, igen
http://weliveyoung.blogspot.com/, samma där. Fast den här är på engelska
http://pyykola.se/, kille från enköping
Erika: Några vänners bloggar och ibland kollar jag inte på några kändisbloggar

Johanna: Några vänner, sen kissies blogg. Och några andra som jag inte orkar rabbla upp..



Sara:
1. tänker inte nämna det här.
2. All möjlig faktisk, ibland får jag för mig att lyssna på rock men oftast typ pop, house o techno. Fast jag lyssnar ju oxå på typ kent o my chemical romance. men åh det är ju så olika. Det varierar liksom från dag till dag. shit vilket tråkigt svar det blev.

Erika: inget jag nämner här, privat
jag gillar all musik, tråkigt svar men det gör jag verkligen, eller kanske inte sån där då det bara är en massa skrik och man inte hör vad dom sjunger sån får jag huvudvärk av, men annars kan jag lyssna på alla musik!

Johanna: 1. Inget jag skriver på bloggen :)
2. Jag lyssnar mest på rock, punk, r&b. Jag älskar musik. Åh vad jag älskar det.



Sara:
1. men åh det finns ju så många bra, däremot är catfish, crazy stupid love och tusen gånger starkare några.
2. Höjder, lätt.
3. svar finns högre upp.
4. jag vet inte riktigt, har behövt göra en del svåra saker men att gå på min farfars begravning var nog en riktig plåga.
5. mellan 10-40. det varierar.
6. För att du känner mig såklart ;)
puss! ♥

Erika: 1. ja till dig frida, som inte gillar harry potter jag saknar dig, till alla normala jag saknar dig & harry potter och dödsrelikerna (båda)
2.oj, jag vet inte är rädd för ganska mycket om jag tänker efter men den största är väl att förlora några av mina vänner eller familjemedlemmar
3. ångrar som sagt små saker hela tiden men det största jag ångrar tar jag inte upp här
4. Det svåraste jag gjort... oj, vetinte... begravningar är alltid svårt.
5. som sara skrev helt ollika
6. jag vet inte...någonting måste ha hänt dagen vi blev vänner! ;)
puss ♥

Johanna: 1.Hjälp! ... "Jag saknar dig" är så grymt värd att se!
2. Att förlora någon som står mig väldigt nära. Sen är jag sjukt rädd för hajar.
3. Läs däruppe :)
4. Det svåraste jag gjort, ingen aning. Kommer inte på nåt...
5. ...
6. För du är så söt :)
Puss! :*



Sara: Förutom alla dom där dagis förhållanderna typ ett, men kan inte riktigt avgöra om det var seriöst elr inte. Det var liksom en blandning, kan inte förklara :p

Erika: Jag har haft två förhållanden men skulle inte kalla något av dom seriöst eftersom jag aldrig varit kär.

Johanna: Ett seriöst, det jag har nu ♥




Sara: Rihanna – We Found Love

Erika: Kent – Socker har ingen just nu låt, utan en låt som jag älskar sen jag hörde den för första gången och kommer förmodligen alltid att göra!

Johanna: Oj. Håkan Hellström – Det Är Så Jag Säger Det tror jag. Fan va jag älskar den och fan vad den spelas hela tiden i mitt headset.



Sara:
1. typ cafe latte?
2. allt möjligt, tränar, träffar vänner, pluggar, är konfaledare. ja you name it
3. Kan inte säga rakt av de här är mina närmaste vänner men johanna, erika, karolina, felicia och ida är iaf med på listan.

Erika: 1. Gräddvit, mintgrön och ljusrosa
2. jag typ pluggar, vänner,konfaledare,fotar osv
3. oj.. svårt kan inte svara, alla är nära på olika sätt...

Johanna: 1. Blåa. Men ska tapetsera om innan jul, ljust och vitt blir det tror jag!
2. Jag gör så mycket.. Men samtidigt så himla lite. Jag pluggar, träffar vänner, som Sara - är konfaledare.. Fotar. Sjunger. Aa..
3. Jag vet inte riktigt faktiskt. Men Betty, Josefin, Hanna, Felicia och mina kära vänner här på bloggen är dom jag är med mest just nu.



Sara:
1. Har två, Life's not about how many breaths you take.
It's about the moments that takes your breath away
och
Sometimes it's better to keep it all inside,
where the only person that could judge is yourself.
2. Resa jorden runt, och ta med mina vänner och familj.
Life's not about how many breaths you take.
It's about the moments that takes your breath away

Erika: 1. jag hade ett jättebra förut men glömde bort det... haha. fast ett annat som jag tycker är bra "det man förlorar vinner någon annan, så håll hårt om dina vänner"
fick jag en miljon skulle jag resa, köpa ny garderob (innehållet) och göra om mitt rum

Johanna: 1. Jag älskar ordspråk, men det bästa jag kommer på nu är "Lita aldrig på någon, för den du litar på, litar också på någon annan", för det är så sant. Så äckligt sant.
2. Oj... Ingen aning. Men jag skulle nog resa, ja det skulle jag. Och köpa en Wang bag!



Sara:
1. tretton skäl varför av Jay Asher
2. Jag är född i kiruna 9/10 1996 ;) och jag har en lillasyster som är två år yngre än mig, elr typ ett o ett halvt.

Erika: Måste nog svara Harry potter, kan inte välja en av dom så alla.
Jag är född i Uppsala de 2 april 1996 och har en storasyster som heter Karin och är 18 år :)

Johanna: Linas kvällsbok fan! Sen har jag läst så många andra grymma böcker, men aa. Linas kvällsbok är nåt speciellt.
2. Jag är född mitt i smeten i Stockholm den 23 september 1996 :) Jag har en bror som heter Emil, han är 98a :)



Sara:
1. Egentligen är jag lycklig varje dag, det är liksom dom där små stunderna som räknas.
2. Oj svår fråga, jag vet inte riktigt, det är något jag liksom alltid känner.
3. Det var på konfalägret, haha jon kan säga dom mest konstiga sakerna ibland.

Erika: 1. Jag är lycklig hela tiden, finns ju såklart bättre och sämre dagar men överlag är jag lycklig, fast i somras var allting helt perfekt typ, så det är senaste gången jag verkligen kan säga att då var jag extra lycklig
2. Jag känner att livet är värt att leva hela tiden, till och med på dom dåliga dagarna, så svårt att säga...
3. skrattar i stortsett varje dag men det var riktigt kul när Jag och sara gömde choklad på lägret och en viss person tappade humöret, haha!

Johanna: 1. Idag.
2. Gud, jag vet inte. Men jag tycker nog alltid livet är värt att leva. På något sätt. Men när jag känner att livet är riktigt värt att leva, det är nog när jag tänker på min lillebror. Det är nog för honom jag lever.
3. Oj.. Idag, men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det... Men, i måndags när min vän ramlade med sin cykel, jag däckar bara jag tänker på det! (No names) Skadeglädje är den enda sanna glädjen. (Sorry..)


Sara: Just nu är det nog mina svarta kängor. åååh älskar dom, man kan säga skor va? hoppas det. Älskar att jag blir så lång i dom oxå.

Erika: skor! mina klackskor mina converse! Elle mina svarta byxor..

Johanna: Hm.. Converse. Nej men fan jag vet inte, men jag älskar jeans. Jo, jeans måste det nog bli.



Sara:
1. japp jag heter Sara Elisabeth Margareta Juto. fint va?
2. http://weliveyoung.blogspot.com/ hon är verkligen grym.
3. Jag har en Canon EOS 1100d och jag använder photoshop till att redigera mina bilder.

Erika: 1. Ja, jag heter Erika Anna Linnea Larsson :)
2. Nej har nog ingen speciell... känner inte till så många fotografer, fast jag älskar att fota men jag får oftast min inspration när jag lyssnar på musik, då bubblar det upp massa ideér i min lilla hjärna ;)
3. Nikon... 3100 tror jag. Jag använder olika program :)

Johanna: 1. Yes man. Jag heter Emma Johanna Annika Fredricsson, men mitt tilltalsnamn är Johanna :)
2. Nää. Ingen speciell. Jo min pappa, bara för att det är han som jag fått mitt intresse från och för att det är han som har lärt mig allting jag kan. Fast han är ingen riktig fotograf såå, men han fotar ju. och alla som fotar räknas ju som fotografer, huh? ;)
3. En som vi haft sen jag var liten Johanna, Nikon D70s. Men jag och min pappa har planer att köpa en ny :)



Sara: Människor som gråter klarar jag inte av att se och att bli sviken är något som gör mig olycklig.

Erika: oj, jag blir olycklig av att tänka, eller inte alltid men ibland kan jag tänka på såna saker, jag är en ganska mörk person på något sätt men ändå väldigt glad. jag klarar heller inte av att säga hejdå, asså inte typ hejdå vi ses imorgon, utan mer om jag vet att det kommer ta lång tid tills vi träffas igen.

Johanna: När någon av mina nära mår dåligt.
En till sak är när jag är i något stall och ser alla fina hästar, då inser jag hur mycket jag saknar min häst och hur mycket jag hatar min allergi. Det finns nästan ingen gång jag varit i ett stall som jag inte har varit nära till gråt. Hur konstigt det än låter.



Sara:
1. Uppsala är en fin stad så antingen här, i paris, i new york, i london elr i L.A
2. Jag har bloggat sen typ december 2008, det började med att våran lärare ville att alla i klassen skulle starta en blogg för att hon skulle ge oss uppdrag, efter det fortsatte jag bara. det var kul liksom.  haha har haft 4 bloggar sammanlagt.
3. Läs första svaret igen. förutom uppsala delen.

Erika: 1. Jag vill bo överallt! Göteborg för att det är en stor stad med vatten och så, Uppsala för att det var här jag växte upp, på landet för det är så himlans fin natur där! osv
2. Jag hade min första blogg när jag gick i femman, jag startade den för att min storasyster hade en och då ville jag också ha en sen så tyckte jag det var kul så ah, jag bloggar för det är kul.
3. usa tror jag

Johanna: Jag vill bo i Stockholm. Eller någon annan stad i nåt annat land, typ New York. Eller på landet.. På en stor bondgård! (skulle aldrig funka eftersom jag är allergiker mot allt som har med bondgård att göra) Typ.
2. No idea! Typ sen i sjuan..?
3. Ingen aning.




Sara: Ja jag har färgat håret, as många gånger. Rött några gånger, typ lila, mörk brunt, ljus brunt, blont, svart. asso jag har gjort det så många gånger så jag kommer inte ihåg exakt alla. Ska färga det ljusare nu däremot.

Erika: nej jag har inte gjort någonting sånt med mitt hår, både glad för det men ändå inte. Vill däremot kanske färga det mer chokladbrunt.

Johanna: Nej det har jag inte. Jag har aldrig ens slingat mitt hår. Dock var jag inne på att färga brunt en period men jag är glad att jag inte gjorde det. Jag älskar min hårfärg, dock skulle jag vilja ha mer oranget hår! :D Men då skulle jag ju inte kunna säga att det är min naturliga hårfärg längre...



Det var alla frågor, tack o hej leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Very important people?

E-post?(bara vi som ser)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0